Valokuitu teidänkin taloyhtiöön? Näin se tapahtuu:

Taloyhtiöissä sopimus valokuituliittymästä ja sen tarjoamista palveluista tehdään aina taloyhtiön ja valokuituoperaattorin kesken. Yksittäinen huoneisto ei voi tilata omaa valokuituliittymää, mutta kun taloyhtiön valokuituyhteys on kunnossa, voi jokainen huoneiston haltija tilata perusnopeuteen huoneistokohtaisen nopeudennoston. Näillä askelmerkeillä valokuitu taloyhtiöön tuodaan:

Asukas! Jos valokuitu kiinnostaa, ota ihan ensimmäiseksi yhteyttä taloyhtiösi hallituksen jäseneen tai isännöitsijään

Taloyhtiölaajakaista ja valokuitu on heille yleensä jo tuttu juttu, mutta tietoa asukkaiden kiinnostuksesta palvelun hankintaan ei heillä välttämättä vielä ole. Hankinnasta päätetään yhtiökokouksessa, joten ole ajoissa liikkeellä!

Taloyhtiö pyytää tarjouksen valokuituliittymästä ja laajakaistapalvelusta

Tarjouskokonaisuuteen kuuluu valokuituliittymän toimitus taloyhtiön tekniseen tilaan, laajakaista- ja kaapelitelevisiopalvelun toimittaminen jokaiseen huoneistoon ja huoneistokohtaiset päätelaitteet. Sisällytämme mukaan myös tarjouksen taloyhtiön sisäverkon uudistamisesta, mikäli se on tarpeen.

Yhtiökokous päättää hankinnasta

Vähintään kerran vuodessa järjestettävässä, taloyhtiön varsinaisessa yhtiökokouksessa, voidaan päättää taloyhtiölaajakaistan hankinnasta. Päätöksen tekemiseen riittää yhtiökokouksen enemmistö.

Valokuitu käyttöön

Nopea laajakaista ja kaapelitelevisiopalvelu toimitetaan jokaiseen huoneistoon. Mikäli taloyhtiölaajakaistan perusnopeus, symmetrinen 30/30 Mbit/s tuntuu liian hitaalta, asukas voi tilata suoraan Järvi-Suomen Valokuidulta omaan asuntoonsa nopeudennoston, jonka kuukausimaksu laskutetaan suoraan tilaajalta. Lisänopeuksia on tarjolla kolme eri vaihtoehtoa, aktiivisen internetkäyttäjän 200 Mbit/s, etätyöntekijälle sopiva 500 Mbit/s ja innokkaalle verkkopelaajalle passeli 1000 Mbit/s.

 

format_quote

Taloyhtiölaajakaista ja kaapeliTV tekevät asumisesta huoletonta